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  • 지속 가능 여행이 대세… 트립닷컴 그룹, 소비자 여행 트렌드 발표
    글로벌 원스톱 여행 서비스 기업 트립닷컴 그룹이 세계여행관광협회(WTCC), 글로벌 컨설팅 기업 딜로이트와 함께 소비자 여행 트렌드 보고서를 발간했다.이 보고서에 의하면 팬데믹 이후 여행객들은 지속 가능한 여행에 대한 수요가 높고, 여행에 더 많은 비용을 지출할 예정인 것으로 나타났다.올해 발간된 보고서에서는 ‘변화의 시대: 2022년 이후 달라지고 있는 소비자 여행 트렌드’를 주제로, 팬데믹 이후 글로벌 여행 트렌드를 분석해 2022년과 그 이후의 소비자 여행 트렌드 변화를 살폈다. 그 결과 해외여행 시장이 점차 회복되면서 사람들이 여행에 더 많은 시간을 할애하고, 지속 가능한 여행을 실천하는 등 여행에 대한 수요와 지출이 증가하고 있는 것으로 밝혀졌다.트립닷컴 그룹이 아시아와 유럽 11개국 7705명의 여행자 대상으로 실시한 설문조사에 따르면, 응답자의 69%가 지속 가능한 여행 옵션을 적극적으로 선택하는 등 팬데믹으로 인해 환경 보호에 대한 인식이 더욱 높아진 것으로 드러났다. 여행객의 약 60%는 지난 몇 년 사이에 지속 가능한 여행 옵션을 선택했다고 답했으며, 75%는 향후 지속 가능한 여행을 더 계획하고 있다고 답했다.또 여행객들은 추가 비용이 들더라도 지속 가능한 여행을 위해 적극 노력하고 있는 것으로 조사됐다. 트립닷컴은 2022년 6월부터 노르웨이의 기후변화 대응 기술 기업인 츄즈(CHOOOSE)와 협력해 항공편 예약 시 탄소 배출량 오프셋 구매 옵션을 제공하고 있는데, 이용 고객이 매달 평균 33%씩 상승 중인 것으로 집계됐다.2년 넘게 이어졌던 여행 제한이 풀리면서 잠재됐던 여행 수요가 회복돼 2021년 대비 2022년의 해외 여행객이 약 109% 증가하기도 했다. 이와 관련해 2022년에는 해외 여행객의 86%가 여행 경비로 2019년과 비슷하거나 더 많은 비용을 사용할 예정이라 답했으며, 2023년에는 여행객의 31%가 여행 경비로 2022년보다 더 많이 지출할 계획이라고 답해 해외여행 지출액은 지속 늘어날 전망이다.아울러 보고서에서는 팬데믹 이후 여행 트렌드를 △소셜 미디어의 영향력 △럭셔리 여행 증가 △블레저(Business+Leisure) 여행의 부상 △숙박·항공 예약 시 유연성 있는 상품에 대한 수요 등으로 분석했다.제인 순(Jane Sun) 트립닷컴 그룹 CEO는 “2023년에는 전 세계적으로 여행이 재개되면서 각국의 회복과 발전이 빨라질 것으로 보인다. 여행과 관광은 세계 경제 활성화와 일자리 창출, 경제 성장을 자극하고 지역 사회를 빈곤에서 벗어나게 하는 강력한 힘을 지닌다”고 말했다.줄리아 심슨 세계여행관광협회 회장 겸 CEO는 “올해 여행 수요는 어느 때보다 높다. 이번 보고서에 따르면 팬데믹 이후 여행업계가 크게 회복될 것으로 예상된다”고 밝혔다.스콧 로젠버그 딜로이트 글로벌 서비스 부문 책임자는 “여행산업은 여행객들의 지속 가능한 여행, 럭셔리 여행, 새로운 시대에 적합한 여행 등에 대한 수요가 증가하면서 점차 회복되고 있다”고 말했다.
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    • 여행•레저
    2023-01-27
  • 세계 피부미용산업의 집결지 '뷰티 뒤셀도르프 2023' - 3월 31일 개최
    세계 피부미용산업을 선도하는 독일 <뷰티 뒤셀도르프 (Beauty Düsseldorf) 2023>이 오는 3월 31일부터 4월 1일에 개최된다. 뷰티 뒤셀도르프 전시회는 피부관리실, 마사지샵, 네일샵 등의 종사자들을 위한 전문 전시회로 크게 화장품, 풋네일, 웰니스, 스파 등을 집중적으로 다룬다. 지난 해 팬데믹 상황에서도 60개국 32,000명이 방문하고 1,000개 기업이 참가해 피부미용산업에서 뷰티 뒤셀도르프가 차지하는 중요성을 입증한 바 있다. 매년 3월 개최되는 뷰티 뒤셀도르프는 최신 트렌드 및 신제품 런칭, 교육, 엔터테인먼트가 종합된 전시회이다. 특히 최고 권위자들의 시연을 통한 교육 프로그램은 단연 인기다. 웰니스, 에스테틱, 스파, 풋네일 산업 서비스 분야 종사자들에게 뷰티 뒤셀도르프는 미용 트렌드를 현장에서 바로 적용하고 시연해볼 수 있는 최고의 트레이닝 장소이다. 올해 전시회에 전문가들을 겨냥한 다양한 특별행사가 마련된다. 대형 무대가 설치된 “Meeting Point”는 혁신적 기술 및 제품이 첫 선을 보이는 자리로 기대를 모은다. 이곳에서 올해 2회차를 맞이한 네일 시상식인 네일림피아가 진행된다. 지난 해 많은 관심 속에 진행된 본 행사는 글로벌 네일 시장의 트렌드 및 기술을 대거 소개한다. 이 밖에도 메이크업, 웰니스/스파, 화장품 분야의 시상식과 포럼이 다수 진행된다. 스킨케어포럼(SkinCare Forum)은 의학, 과학, 실용 분야를 아울러 기초제품의 트렌드를 살핀다. 또한 반영구 화장 마스터 클래스 및 경연이 “Permanent BEAUTY Masters”라는 이름으로 진행된다. 특별 프로그램을 통해 뷰티 뒤셀도르프는 지속가능성, 영양, 클린뷰티 등 가장 핫한 트렌드를 모두 다룬다. 따라서 업계 전문가들이 인사이트를 발견할 유익한 기회를 제공한다. 뷰티 뒤셀도르프 2023에 얀센코스메틱스, 몬테일 등 내실 있는 유럽 브랜드가 대거 참여한다. 국내의 경우, 피부/헤어진단기기 전문 봄텍 및 속눈썹연장제품 전문 기업 디럭스 인터내셔널이 참가한다. 또한, KOECO가 공동관을 주관해 국내 유수 업체를 해외 시장에 소개한다. 대중 무역 의존도가 높은 국내 화장품 업계가 북미, 유럽 시장 공략에 집중하는 추세다. 뷰티 뒤셀도르프 방문객의 76%가 최종 결정권을 지닌 진성바이어인 만큼, 올해 한국 참가사들은 우수한 제품과 기술력을 바탕으로 활발한 해외마케팅을 펼칠 전망이다. 한편 세계 최대 헤어전시회 “탑헤어(Top Hair) 2023”이 뷰티 뒤셀도르프보다 하루 뒤인 4월1일 – 2일에 동시 개최된다. 본 전시회는 헤어용품, 가발, 헤어피스 등 이미용 및 두피관리 전반을 다룬다. 지난 전시회에 11개국 350개 업체가 참가하고, 30개국 19,000명의 방문객이 다녀갔다. 올해 역시 다이슨, 로레알, 바비리스, 웰라, 올림프 등 글로벌 리딩 기업이 대거 참여한다. 이 두개 전시회의 방문에 관심이 있는 전문가라면 뷰티 전시회의 홈페이지에 수록된 참가사 명단을 방문 전에 살펴보면 매우 유용하다. 제조사, 국가, 브랜드, 제품 등으로 자세한 설명이 지원될 뿐만 아니라 길찾기, 즐겨찾기 기능 등을 통해 방문객의 효율적 부스방문 동선을 제공한다. 입장권 구입은 beauty-duesseldorf.com 또는 top-hair-international.com에서 가능하며 참가 또는 참관 문의는 공식 한국대표부 라인메쎄(info@rmesse.co.kr, 02-798-4343)에 연락하면 된다.
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    2023-01-20
  • 아로마 자연의학 석학 프랑스 다니엘 페노엘 박사 2월 첫 내한 강연
    식물에서 유래한 천연 향기 성분으로 미용과 건강을 지키는 아로마테라피(향기치유) 산업이 주목받고 있는 가운데, 프랑스 출신의 세계적인 아로마테라피 석학 다니엘 페노엘(Daniel Penoel) 박사가 오는 2월 한국을 방문해 그만의 독보적인 아로마 자연의학 이론과 임상 노하우를 공개한다. 페노엘 박사의 첫 내한 강연을 준비하고 있는 한국아로마웰니스학회(학회장 이현주)는 최근 프랑스에서 페노엘 박사 측과 중장기 교류 협력 계약을 체결하고, 그 첫 행사로 내년 2월 23일부터 25일까지 사흘 간 서울 종로 소재 서울글로벌센터(예정)에서 '아로마 전사의 길'을 주제로 특별 세미나를 개최키로 합의했다고 밝혔다. 프랑스 명문 의대 출신으로 1977년부터 자연의학과 에센셜 오일 연구, 에너지 의학 분야에 몰두해 온 페노엘 박사는 프랑스 메디컬 아로마테라피 전통 속에서 현존하는 전설로 통할 만큼 임상 연구 실적이 탁월하며, 최근 유럽의 한 조사에서 '올해 아로마테라피 분야 주목할 인물 50인 중 2위로 선정'되기도 했다. 페노엘 박사는 "천연 방향식물에서 추출한 에센셜 오일은 사람의 건강을 지키는 특별한 힘을 갖고 있다"고 전제하고, "에센셜 오일을 안전하면서도 효과적으로 활용하려면 사람과 자연의 근원적인 관계부터 올바르게 공부할 것"를 강조한다. 그는 에센셜 오일에 대한 잘못된 정보나 설익은 지식이 자칫 이 분야의 소중한 가치 구현을 저해할 수 있다면서 주의와 경계를 당부하고 있다. 페노엘 박사 강연 참석 예약 및 상세 정보는 한국아로마웰니스학회 홈페이지(www.kawa-aroma.kr)에서 확인할 수 있다,
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    2022-12-05
  • Hilton Spotlights Travelers’ Changing Expectations as a Record Year of Travel Concludes
    If 2022 was the year of the changed traveler, 2023 is the year of the evolved traveler. Recently, Hilton released its 2023 trends report, The 2023 Traveler: Emerging Trends that are Innovating the Travel Experience, A Report from Hilton, which reveals the latest consumer expectations following a year when travelers showed up in record numbers. Based on a global survey and analysis of current travel trends, today’s travelers are looking for a balance of technological and human innovations, deeper connections and care, embedded wellness experiences and more.“In 2022, motivated travelers sought out new experiences around the world and reconnected with the people and places they love,” said Chris Nassetta, president and chief executive officer, Hilton. “The 2023 Trends Report showcases travelers’ evolving preferences and how eager and optimistic they are about their future adventures. Our Hilton team members are ready to welcome them and create a great stay experience at our more than 7,000 properties worldwide.”The new report is the result of evaluating both quantitative and qualitative data research paired with insights collected by more than 7,000 travelers across the world in a survey commissioned by Hilton and conducted by Material, a global strategy, insights, design, and technology partner. According to the study, 84% of global consumers hope to travel just as much — or more — in 2023. The research also uncovered four consistent themes for 2023 travel, driven by traveler experiences over the last three years.People will turn to travel for deeper, more engaging, human experiences and connectionsTravel is a gateway to discovering different perspectives and rich traditions. In 2023, travelers will focus on travel to create deeper connections with family, friends, colleagues, customers, cultures and the planet. Nearly half (49%) of survey respondents want to be immersed in local culture and products while traveling — this applies to travelers from China (65%) and Australia (54%) in particular, and Japan (23%) to a lesser degree. Meanwhile, 40% of consumers globally want personalized access to unique experiences or activities, such as performances, events, spa treatments, or classes. That proportion is higher in China (74%), Australia (46%), and just slightly lower in Japan (30%).From destination-focused culinary travel packages to impactful programs like Hilton’s Travel with Purpose, which helps guests positively impact the communities they visit, travelers are looking to create meaningful change through more immersive travel experiences. In fact, Hilton is witnessing signs of this growth through its reimagined Hilton Honors Experiences, which saw a 77% year-over-year increase in Hilton Honors Point redemption during the first nine months of 2022, allowing members to connect with their passions through new, exclusive experiences.People will recognize travel as an essential part of their wellness routineOverall wellness remains a priority for travelers as half (50%) of respondents seek travel experiences in 2023 that align with their holistic wellness goals and priorities.“Travelers in Asia Pacific now desire experiences that truly ingrain themselves into the culture of the destination in every shape and form — including mind, body, and spirit, to rejuvenate the senses,” said Alexandra Jaritz, senior vice president, Brand Management, Hilton, Asia Pacific. “Experiences need to be authentic and immersive; allowing travelers to disconnect from the daily grind and develop a deeper cultural understanding of the destinations they visit.”For about 1 in 2 (47%) travelers, physical wellness and accessibility to fitness amenities like centers or activities will be top of mind when it comes to traveling in 2023. For instance, healthier food and beverage options are top of mind for 66% of travelers from China. Guests will also seek moments of connection with their communities, as well as insights and solutions that improve their mental and emotional health. Addressing mental health on the road will be prioritized by 35% of global survey respondents. Meanwhile, another 49% of those employed will be looking to travel to disconnect from work.Travelers will want to be taken care of more than everPersonalization will continue to be a significant priority for travellers, with 86% of survey respondents indicating they want recognition and personalization while on the road. The trend is significantly more pronounced in Asia Pacific, with nearly all respondents in China (99%) wanting personalization, and 84% in Australia and 70% in Japan. Nearly half in China (46%) even look to travel and hospitality companies to accommodate their personal needs. This also corresponds with their interest in finding personalized food and beverage options — with respondents in China (69%), Australia (50%), and Japan (38%) specifying so.Travelers know the importance of wanting to feel valued for their loyalty — both in their wallet and as an individual. In fact, 42% of survey respondents indicate that loyalty perks — such as earning/redeeming points and loyalty benefits — will matter to them when traveling in 2023. Among these respondents, travelers from China value rewards the most, topping the list at 52%.Whether providing exceptional guest service for value-driven travelers at a Hilton Garden Inn property or accommodating large families looking to reconnect and spend more time together, Hilton understands the importance of delivering reliable and friendly service to every guest, every time. In fact, Hilton offers enhanced booking options like Confirmed Connecting Rooms by Hilton, which allows families and friends to reserve adjoining rooms when booking online.“In Asia Pacific, the pent-up desire to reconnect with loved ones as travel takes on a deeper meaning is resulting in today’s leisure traveler emphasizing quality time with family,” said Ben George, senior vice president and commercial director, Hilton, Asia Pacific. “Exceptional hospitality and innovative guest experiences that anticipate this need go a long way in giving families the peace of mind knowing that they will be taken care of on every level, including helping them to create more shared moments and memories together.”Travelers want frictionless travel innovations that are both technology- and human-led2022 uncovered unexpected friction points in travel. Hilton’s global research found that more than half (56%) of all travelers surveyed will prioritize adopting solutions that make travel easier in 2023 and among them, respondents from China (59%) prefer to have friction points reduced the most. Overall, 26% of respondents also anticipate hotel technologies will be important to them for a seamless stay.To reduce travel’s strongest tension points, guests will seek out the most logical and purposeful solutions. They will look for the hospitality and service that they expected pre-pandemic, whether that’s personalized dining recommendations or reservation adjustments. Within the technological innovations, they will continue to embrace efficiencies like Digital Key in the Hilton Honors app, which allows travelers to bypass the front desk and go straight to their rooms.For more information and a complete view of the 2023 Report, visit Stories.Hilton.com/2023Trends.
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    • Global News
    2022-11-17
  • 글로벌웰니스연구소(GWI), 웰니스 정책의 실효성 입증한 첫 연구보고서 발표
    웰니스에 대한 소비 지출이 수천조 원에 달하는 시장으로 급성장하고 있는 가운데 웰니스 지출의 증가는 실제로 수명과 행복의 증대를 가져다 준다는 사실을 입증한 보고서가 나왔다. 글로벌웰니스연구소(GWI, Global Wellness Institute)는 1일 발표한 보고서 <웰니스정책 정의하기, Defining Wellness Policy>에서 소비자들의 웰니스 관련 지출이 사람들의 신체적, 정신적 건강을 향상시키는 효과를 내고 있다고 밝혔다. 이 보고서는 웰니스정책이 무엇인지에 대해 개념 정의를 내리고 그것이 왜 시급하게 필요한 지에 대해 나름의 논거르 제시한 첫 연구자료로 평가받고 있다. 보고서는 웰니스 정책이 기존의 공중보건 정책들과 행복 및 웰빙 관련 정책적 노력들을 잘 보완하고 공백을 메울 수 있다고 설명하고 있다. GWI는 웰니스정책을 "건강한 라이프스타일을 장려하고 인간의 건강과 웰빙을 위한 지원 환경을 조성하는 일련의 광범위한(cross-cutting) 조치"로 정의하고, 특히 예방, 생활 방식 변화 및 웰빙에 영향을 미치는 다양한 환경 요인에 중점을 두는 것으로 설명하고 있다. 또 웰니스정책은 모든 사람에게 웰니스를 가져다 주기 어려운 기존 질병치료(sick-care) 중심 의료 시스템과 최근 활성화되고 있는 민간 부문의 웰니스 산업 간 심각한 격차를 해결하는 데도 도움이 된다고 지적하고 있다. 이 보고서는 여러 나라에서의 웰니스 지출, 건강 결과 및 행복 간의 관계를 보여주는 최초의 정량 분석을 포함하고 있다. 보고서는 '웰니스에 대한 지출은 전반적으로 수명 및 행복 증가와 강력하고 긍정적인 상관관계가 있다'고 강조하고 있다. GWI는 1인당 연간 웰니스 지출이 약 800달러 증가할 때마다 행복수준은 7% 증가하고, 기대수명은 1.26년 증가한다고 밝히고 있다.
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    • 트렌드
    2022-11-02
  • 강원 고성군, 2022 대한민국온천대축제 준비 박차
    고성군은 행정안전부와 강원도가 주최하고 고성군, 한국온천협회가 공동으로 주관하는 '2022 대한민국 온천대축제'가 오는 10월14일부터 10월16일까지 3일간 고성군 원암·인흥온천 일원에서 열린다고 밝혔다. 이번 행사는 “힐링칠링! 고성온천”이라는 주제로 웰빙시대·고령화 사회를 맞아 국내 온천에 대한 국민의 관심 촉진과 온천관광산업을 육성을 위해 마련됐다. 코로나-19로 3년만에 개최되는 제14회 대한민국 온천대축제는 개막식 및 문화공연, 체험프로그램 등으로 진행되며 개막행사로 식전공연, 개막식, 환영만찬, 주제공연, 식후공연 등이 진행된다. 동호회 공연, 특산물경매, 음악회, 온천지식콘서트도 진행된다. 참여행사로는 온천멍때리기대회, 온천골든벨, GO! 고성수제맥주 FESTA, 온천버스킹이 진행되고, 전시행사로 온천주제관, 온천산업관, 체험공방, 한방온천족욕 체험관이 운영된다. 부대행사로는 2022년 대한민국온천학회 추계학술대회가 진행된다. 함명준 고성군수는 "지역주민과 관광객이 하나 되는 축제를 통해 온천 브랜드를 중점 육성하고 온천 및 연관 산업 활성화를 도모하여 고성군을 산, 바다, 호수, 계곡 등 천혜의 자연경관과 온천의 조화된 사계절 체험관광 “허브”로 조성하겠다"고 밝혔다.
    • 기획 Feature
    • 트렌드
    2022-09-06

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  • 지속 가능 여행이 대세… 트립닷컴 그룹, 소비자 여행 트렌드 발표
    글로벌 원스톱 여행 서비스 기업 트립닷컴 그룹이 세계여행관광협회(WTCC), 글로벌 컨설팅 기업 딜로이트와 함께 소비자 여행 트렌드 보고서를 발간했다.이 보고서에 의하면 팬데믹 이후 여행객들은 지속 가능한 여행에 대한 수요가 높고, 여행에 더 많은 비용을 지출할 예정인 것으로 나타났다.올해 발간된 보고서에서는 ‘변화의 시대: 2022년 이후 달라지고 있는 소비자 여행 트렌드’를 주제로, 팬데믹 이후 글로벌 여행 트렌드를 분석해 2022년과 그 이후의 소비자 여행 트렌드 변화를 살폈다. 그 결과 해외여행 시장이 점차 회복되면서 사람들이 여행에 더 많은 시간을 할애하고, 지속 가능한 여행을 실천하는 등 여행에 대한 수요와 지출이 증가하고 있는 것으로 밝혀졌다.트립닷컴 그룹이 아시아와 유럽 11개국 7705명의 여행자 대상으로 실시한 설문조사에 따르면, 응답자의 69%가 지속 가능한 여행 옵션을 적극적으로 선택하는 등 팬데믹으로 인해 환경 보호에 대한 인식이 더욱 높아진 것으로 드러났다. 여행객의 약 60%는 지난 몇 년 사이에 지속 가능한 여행 옵션을 선택했다고 답했으며, 75%는 향후 지속 가능한 여행을 더 계획하고 있다고 답했다.또 여행객들은 추가 비용이 들더라도 지속 가능한 여행을 위해 적극 노력하고 있는 것으로 조사됐다. 트립닷컴은 2022년 6월부터 노르웨이의 기후변화 대응 기술 기업인 츄즈(CHOOOSE)와 협력해 항공편 예약 시 탄소 배출량 오프셋 구매 옵션을 제공하고 있는데, 이용 고객이 매달 평균 33%씩 상승 중인 것으로 집계됐다.2년 넘게 이어졌던 여행 제한이 풀리면서 잠재됐던 여행 수요가 회복돼 2021년 대비 2022년의 해외 여행객이 약 109% 증가하기도 했다. 이와 관련해 2022년에는 해외 여행객의 86%가 여행 경비로 2019년과 비슷하거나 더 많은 비용을 사용할 예정이라 답했으며, 2023년에는 여행객의 31%가 여행 경비로 2022년보다 더 많이 지출할 계획이라고 답해 해외여행 지출액은 지속 늘어날 전망이다.아울러 보고서에서는 팬데믹 이후 여행 트렌드를 △소셜 미디어의 영향력 △럭셔리 여행 증가 △블레저(Business+Leisure) 여행의 부상 △숙박·항공 예약 시 유연성 있는 상품에 대한 수요 등으로 분석했다.제인 순(Jane Sun) 트립닷컴 그룹 CEO는 “2023년에는 전 세계적으로 여행이 재개되면서 각국의 회복과 발전이 빨라질 것으로 보인다. 여행과 관광은 세계 경제 활성화와 일자리 창출, 경제 성장을 자극하고 지역 사회를 빈곤에서 벗어나게 하는 강력한 힘을 지닌다”고 말했다.줄리아 심슨 세계여행관광협회 회장 겸 CEO는 “올해 여행 수요는 어느 때보다 높다. 이번 보고서에 따르면 팬데믹 이후 여행업계가 크게 회복될 것으로 예상된다”고 밝혔다.스콧 로젠버그 딜로이트 글로벌 서비스 부문 책임자는 “여행산업은 여행객들의 지속 가능한 여행, 럭셔리 여행, 새로운 시대에 적합한 여행 등에 대한 수요가 증가하면서 점차 회복되고 있다”고 말했다.
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    • 여행•레저
    2023-01-27
  • 세계 피부미용산업의 집결지 '뷰티 뒤셀도르프 2023' - 3월 31일 개최
    세계 피부미용산업을 선도하는 독일 <뷰티 뒤셀도르프 (Beauty Düsseldorf) 2023>이 오는 3월 31일부터 4월 1일에 개최된다. 뷰티 뒤셀도르프 전시회는 피부관리실, 마사지샵, 네일샵 등의 종사자들을 위한 전문 전시회로 크게 화장품, 풋네일, 웰니스, 스파 등을 집중적으로 다룬다. 지난 해 팬데믹 상황에서도 60개국 32,000명이 방문하고 1,000개 기업이 참가해 피부미용산업에서 뷰티 뒤셀도르프가 차지하는 중요성을 입증한 바 있다. 매년 3월 개최되는 뷰티 뒤셀도르프는 최신 트렌드 및 신제품 런칭, 교육, 엔터테인먼트가 종합된 전시회이다. 특히 최고 권위자들의 시연을 통한 교육 프로그램은 단연 인기다. 웰니스, 에스테틱, 스파, 풋네일 산업 서비스 분야 종사자들에게 뷰티 뒤셀도르프는 미용 트렌드를 현장에서 바로 적용하고 시연해볼 수 있는 최고의 트레이닝 장소이다. 올해 전시회에 전문가들을 겨냥한 다양한 특별행사가 마련된다. 대형 무대가 설치된 “Meeting Point”는 혁신적 기술 및 제품이 첫 선을 보이는 자리로 기대를 모은다. 이곳에서 올해 2회차를 맞이한 네일 시상식인 네일림피아가 진행된다. 지난 해 많은 관심 속에 진행된 본 행사는 글로벌 네일 시장의 트렌드 및 기술을 대거 소개한다. 이 밖에도 메이크업, 웰니스/스파, 화장품 분야의 시상식과 포럼이 다수 진행된다. 스킨케어포럼(SkinCare Forum)은 의학, 과학, 실용 분야를 아울러 기초제품의 트렌드를 살핀다. 또한 반영구 화장 마스터 클래스 및 경연이 “Permanent BEAUTY Masters”라는 이름으로 진행된다. 특별 프로그램을 통해 뷰티 뒤셀도르프는 지속가능성, 영양, 클린뷰티 등 가장 핫한 트렌드를 모두 다룬다. 따라서 업계 전문가들이 인사이트를 발견할 유익한 기회를 제공한다. 뷰티 뒤셀도르프 2023에 얀센코스메틱스, 몬테일 등 내실 있는 유럽 브랜드가 대거 참여한다. 국내의 경우, 피부/헤어진단기기 전문 봄텍 및 속눈썹연장제품 전문 기업 디럭스 인터내셔널이 참가한다. 또한, KOECO가 공동관을 주관해 국내 유수 업체를 해외 시장에 소개한다. 대중 무역 의존도가 높은 국내 화장품 업계가 북미, 유럽 시장 공략에 집중하는 추세다. 뷰티 뒤셀도르프 방문객의 76%가 최종 결정권을 지닌 진성바이어인 만큼, 올해 한국 참가사들은 우수한 제품과 기술력을 바탕으로 활발한 해외마케팅을 펼칠 전망이다. 한편 세계 최대 헤어전시회 “탑헤어(Top Hair) 2023”이 뷰티 뒤셀도르프보다 하루 뒤인 4월1일 – 2일에 동시 개최된다. 본 전시회는 헤어용품, 가발, 헤어피스 등 이미용 및 두피관리 전반을 다룬다. 지난 전시회에 11개국 350개 업체가 참가하고, 30개국 19,000명의 방문객이 다녀갔다. 올해 역시 다이슨, 로레알, 바비리스, 웰라, 올림프 등 글로벌 리딩 기업이 대거 참여한다. 이 두개 전시회의 방문에 관심이 있는 전문가라면 뷰티 전시회의 홈페이지에 수록된 참가사 명단을 방문 전에 살펴보면 매우 유용하다. 제조사, 국가, 브랜드, 제품 등으로 자세한 설명이 지원될 뿐만 아니라 길찾기, 즐겨찾기 기능 등을 통해 방문객의 효율적 부스방문 동선을 제공한다. 입장권 구입은 beauty-duesseldorf.com 또는 top-hair-international.com에서 가능하며 참가 또는 참관 문의는 공식 한국대표부 라인메쎄(info@rmesse.co.kr, 02-798-4343)에 연락하면 된다.
    • 기획 Feature
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    2023-01-20
  • 아로마 자연의학 석학 프랑스 다니엘 페노엘 박사 2월 첫 내한 강연
    식물에서 유래한 천연 향기 성분으로 미용과 건강을 지키는 아로마테라피(향기치유) 산업이 주목받고 있는 가운데, 프랑스 출신의 세계적인 아로마테라피 석학 다니엘 페노엘(Daniel Penoel) 박사가 오는 2월 한국을 방문해 그만의 독보적인 아로마 자연의학 이론과 임상 노하우를 공개한다. 페노엘 박사의 첫 내한 강연을 준비하고 있는 한국아로마웰니스학회(학회장 이현주)는 최근 프랑스에서 페노엘 박사 측과 중장기 교류 협력 계약을 체결하고, 그 첫 행사로 내년 2월 23일부터 25일까지 사흘 간 서울 종로 소재 서울글로벌센터(예정)에서 '아로마 전사의 길'을 주제로 특별 세미나를 개최키로 합의했다고 밝혔다. 프랑스 명문 의대 출신으로 1977년부터 자연의학과 에센셜 오일 연구, 에너지 의학 분야에 몰두해 온 페노엘 박사는 프랑스 메디컬 아로마테라피 전통 속에서 현존하는 전설로 통할 만큼 임상 연구 실적이 탁월하며, 최근 유럽의 한 조사에서 '올해 아로마테라피 분야 주목할 인물 50인 중 2위로 선정'되기도 했다. 페노엘 박사는 "천연 방향식물에서 추출한 에센셜 오일은 사람의 건강을 지키는 특별한 힘을 갖고 있다"고 전제하고, "에센셜 오일을 안전하면서도 효과적으로 활용하려면 사람과 자연의 근원적인 관계부터 올바르게 공부할 것"를 강조한다. 그는 에센셜 오일에 대한 잘못된 정보나 설익은 지식이 자칫 이 분야의 소중한 가치 구현을 저해할 수 있다면서 주의와 경계를 당부하고 있다. 페노엘 박사 강연 참석 예약 및 상세 정보는 한국아로마웰니스학회 홈페이지(www.kawa-aroma.kr)에서 확인할 수 있다,
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    2022-12-05
  • Hilton Spotlights Travelers’ Changing Expectations as a Record Year of Travel Concludes
    If 2022 was the year of the changed traveler, 2023 is the year of the evolved traveler. Recently, Hilton released its 2023 trends report, The 2023 Traveler: Emerging Trends that are Innovating the Travel Experience, A Report from Hilton, which reveals the latest consumer expectations following a year when travelers showed up in record numbers. Based on a global survey and analysis of current travel trends, today’s travelers are looking for a balance of technological and human innovations, deeper connections and care, embedded wellness experiences and more.“In 2022, motivated travelers sought out new experiences around the world and reconnected with the people and places they love,” said Chris Nassetta, president and chief executive officer, Hilton. “The 2023 Trends Report showcases travelers’ evolving preferences and how eager and optimistic they are about their future adventures. Our Hilton team members are ready to welcome them and create a great stay experience at our more than 7,000 properties worldwide.”The new report is the result of evaluating both quantitative and qualitative data research paired with insights collected by more than 7,000 travelers across the world in a survey commissioned by Hilton and conducted by Material, a global strategy, insights, design, and technology partner. According to the study, 84% of global consumers hope to travel just as much — or more — in 2023. The research also uncovered four consistent themes for 2023 travel, driven by traveler experiences over the last three years.People will turn to travel for deeper, more engaging, human experiences and connectionsTravel is a gateway to discovering different perspectives and rich traditions. In 2023, travelers will focus on travel to create deeper connections with family, friends, colleagues, customers, cultures and the planet. Nearly half (49%) of survey respondents want to be immersed in local culture and products while traveling — this applies to travelers from China (65%) and Australia (54%) in particular, and Japan (23%) to a lesser degree. Meanwhile, 40% of consumers globally want personalized access to unique experiences or activities, such as performances, events, spa treatments, or classes. That proportion is higher in China (74%), Australia (46%), and just slightly lower in Japan (30%).From destination-focused culinary travel packages to impactful programs like Hilton’s Travel with Purpose, which helps guests positively impact the communities they visit, travelers are looking to create meaningful change through more immersive travel experiences. In fact, Hilton is witnessing signs of this growth through its reimagined Hilton Honors Experiences, which saw a 77% year-over-year increase in Hilton Honors Point redemption during the first nine months of 2022, allowing members to connect with their passions through new, exclusive experiences.People will recognize travel as an essential part of their wellness routineOverall wellness remains a priority for travelers as half (50%) of respondents seek travel experiences in 2023 that align with their holistic wellness goals and priorities.“Travelers in Asia Pacific now desire experiences that truly ingrain themselves into the culture of the destination in every shape and form — including mind, body, and spirit, to rejuvenate the senses,” said Alexandra Jaritz, senior vice president, Brand Management, Hilton, Asia Pacific. “Experiences need to be authentic and immersive; allowing travelers to disconnect from the daily grind and develop a deeper cultural understanding of the destinations they visit.”For about 1 in 2 (47%) travelers, physical wellness and accessibility to fitness amenities like centers or activities will be top of mind when it comes to traveling in 2023. For instance, healthier food and beverage options are top of mind for 66% of travelers from China. Guests will also seek moments of connection with their communities, as well as insights and solutions that improve their mental and emotional health. Addressing mental health on the road will be prioritized by 35% of global survey respondents. Meanwhile, another 49% of those employed will be looking to travel to disconnect from work.Travelers will want to be taken care of more than everPersonalization will continue to be a significant priority for travellers, with 86% of survey respondents indicating they want recognition and personalization while on the road. The trend is significantly more pronounced in Asia Pacific, with nearly all respondents in China (99%) wanting personalization, and 84% in Australia and 70% in Japan. Nearly half in China (46%) even look to travel and hospitality companies to accommodate their personal needs. This also corresponds with their interest in finding personalized food and beverage options — with respondents in China (69%), Australia (50%), and Japan (38%) specifying so.Travelers know the importance of wanting to feel valued for their loyalty — both in their wallet and as an individual. In fact, 42% of survey respondents indicate that loyalty perks — such as earning/redeeming points and loyalty benefits — will matter to them when traveling in 2023. Among these respondents, travelers from China value rewards the most, topping the list at 52%.Whether providing exceptional guest service for value-driven travelers at a Hilton Garden Inn property or accommodating large families looking to reconnect and spend more time together, Hilton understands the importance of delivering reliable and friendly service to every guest, every time. In fact, Hilton offers enhanced booking options like Confirmed Connecting Rooms by Hilton, which allows families and friends to reserve adjoining rooms when booking online.“In Asia Pacific, the pent-up desire to reconnect with loved ones as travel takes on a deeper meaning is resulting in today’s leisure traveler emphasizing quality time with family,” said Ben George, senior vice president and commercial director, Hilton, Asia Pacific. “Exceptional hospitality and innovative guest experiences that anticipate this need go a long way in giving families the peace of mind knowing that they will be taken care of on every level, including helping them to create more shared moments and memories together.”Travelers want frictionless travel innovations that are both technology- and human-led2022 uncovered unexpected friction points in travel. Hilton’s global research found that more than half (56%) of all travelers surveyed will prioritize adopting solutions that make travel easier in 2023 and among them, respondents from China (59%) prefer to have friction points reduced the most. Overall, 26% of respondents also anticipate hotel technologies will be important to them for a seamless stay.To reduce travel’s strongest tension points, guests will seek out the most logical and purposeful solutions. They will look for the hospitality and service that they expected pre-pandemic, whether that’s personalized dining recommendations or reservation adjustments. Within the technological innovations, they will continue to embrace efficiencies like Digital Key in the Hilton Honors app, which allows travelers to bypass the front desk and go straight to their rooms.For more information and a complete view of the 2023 Report, visit Stories.Hilton.com/2023Trends.
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    • Global News
    2022-11-17
  • 글로벌웰니스연구소(GWI), 웰니스 정책의 실효성 입증한 첫 연구보고서 발표
    웰니스에 대한 소비 지출이 수천조 원에 달하는 시장으로 급성장하고 있는 가운데 웰니스 지출의 증가는 실제로 수명과 행복의 증대를 가져다 준다는 사실을 입증한 보고서가 나왔다. 글로벌웰니스연구소(GWI, Global Wellness Institute)는 1일 발표한 보고서 <웰니스정책 정의하기, Defining Wellness Policy>에서 소비자들의 웰니스 관련 지출이 사람들의 신체적, 정신적 건강을 향상시키는 효과를 내고 있다고 밝혔다. 이 보고서는 웰니스정책이 무엇인지에 대해 개념 정의를 내리고 그것이 왜 시급하게 필요한 지에 대해 나름의 논거르 제시한 첫 연구자료로 평가받고 있다. 보고서는 웰니스 정책이 기존의 공중보건 정책들과 행복 및 웰빙 관련 정책적 노력들을 잘 보완하고 공백을 메울 수 있다고 설명하고 있다. GWI는 웰니스정책을 "건강한 라이프스타일을 장려하고 인간의 건강과 웰빙을 위한 지원 환경을 조성하는 일련의 광범위한(cross-cutting) 조치"로 정의하고, 특히 예방, 생활 방식 변화 및 웰빙에 영향을 미치는 다양한 환경 요인에 중점을 두는 것으로 설명하고 있다. 또 웰니스정책은 모든 사람에게 웰니스를 가져다 주기 어려운 기존 질병치료(sick-care) 중심 의료 시스템과 최근 활성화되고 있는 민간 부문의 웰니스 산업 간 심각한 격차를 해결하는 데도 도움이 된다고 지적하고 있다. 이 보고서는 여러 나라에서의 웰니스 지출, 건강 결과 및 행복 간의 관계를 보여주는 최초의 정량 분석을 포함하고 있다. 보고서는 '웰니스에 대한 지출은 전반적으로 수명 및 행복 증가와 강력하고 긍정적인 상관관계가 있다'고 강조하고 있다. GWI는 1인당 연간 웰니스 지출이 약 800달러 증가할 때마다 행복수준은 7% 증가하고, 기대수명은 1.26년 증가한다고 밝히고 있다.
    • 기획 Feature
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    2022-11-02
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